43-190 Mikołów ul. Gliwicka 218, tel. 32 226-43-67, 32 226-44-07, 607 677 347, 607 677 344
gwarancja
Ogólne warunki sprzedaży
Postanowienia ogólne
- Ogólne warunki sprzedaży (OWS), określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych przez FPH„PROGMET”, zwaną dalej Sprzedawcą.
- OWS odnoszą się do wszystkich umów sprzedaży, chyba, że strony wyraźnie postanowiły inaczej, np. przez zawarcie osobnej umowy w formie pisemnej.
- Zawarcie umowy sprzedaży następuje na podstawie pisemnego zamówienia, złożonego w FPH„PROGMET” przez Kupującego.
- Obowiązek zapoznania się z OWS leży po stronie Kupującego. Ich treść jest dostępna w siedzibie oraz na stronie internetowej FPH,,PROGMET”.
Informacje o towarach
- Wszystkie dane techniczne dotyczące oferowanych towarów, dostępne w katalogach i materiałach reklamowych mają charakter informacyjny.
- Sprzedawca zapewnia, że oferowane towary produkowane są zgodnie z normami europejskimi i krajowymi, posiadają stosowne atesty, certyfikaty i deklaracje zgodności.
Oferta i zamówienie towaru
- Ceny ofertowe są wiążące w okresie podanym w ofercie.
- Ceny ofertowe nie zawierają 23% podatku VAT, chyba że wyraźnie wskazano inaczej.
- Przedstawiona oferta stanowi jedynie propozycję i zaproszenie do złożenia wiążącego zamówienia.
- Złożone przez Kupującego zamówienie powinno zawierać wszystkie istotne informacje dotyczące zamawianego towaru / usługi, w zakresie niezbędnym do jego prawidłowej realizacji.
- Złożenie zamówienia bez istotnych, pełnych informacji i skutkujące dostawą towaru niezgodnego z indywidualnymi potrzebami Zamawiającego, nie stanowi podstawy do odmowy przyjęcia towaru i złożenia reklamacji.
- Koszty dostawy oraz innych usług dodatkowych są ustalane indywidualnie przy przyjęciu zamówienia. Brak takich ustaleń oznacza, że odbiór towaru następuje w magazynie Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo pobrać od Kupującego zaliczkę, jej wysokość ustala się indywidualnie. Pobrana zaliczka zostanie rozliczona przy odbiorze ostatniej partii towaru.
- Udzielenie przez Sprzedawcę rabatu wymaga pisemnego potwierdzenia.
Odbiór i dostawa towaru
- Gdy odbiór towaru następuje w magazynie Sprzedawcy, odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego w momencie wydania towaru z magazynu.
- Gdy towar dostarcza Kupującemu Sprzedawca, odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego w momencie dokonania rozładunku i ewentualnych usług dodatkowych.
- Sprzedawca dostarczając towar pod wskazany przez Zamawiającego adres dostawy, ma prawo uznać, że odbiór towaru dokonany został przez upoważnionego przedstawiciela Kupującego.
- Kupujący zobowiązany jest skontrolować dostarczony towar pod względem ilości, jakości oraz zgodności ze złożonym zamówieniem, w momencie jego realizacji i podpisać dokument potwierdzenia dostawy.
- W przypadku zastrzeżeń, braków czy uwag, Kupujący zobowiązany jest je wskazać i dokonać właściwych adnotacji na druku potwierdzenia dostawy.
- Podpisanie przez Kupującego, druku potwierdzenia dostawy bez zgłoszenia zastrzeżeń, braków czy uwag, oznacza prawidłowe dostarczenie towaru.
- Jeśli dokonanie opisanej wyżej kontroli w momencie dostawy jest niemożliwe, osoba odbierająca towar jest zobowiązana sprawdzić przynajmniej jego ilość i brak widocznych z zewnątrz uszkodzeń. Prawidłową kontrolę Kupujący zobowiązany jest przeprowadzić natychmiast kiedy stanie się to możliwe, najpóźniej z chwilą rozpakowania towaru i przed rozpoczęciem jego użytkowania. Ewentualne zastrzeżenia powinny być zgłoszone Sprzedającemu bezzwłocznie.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieterminową realizację zamówienia, jeżeli opóźnienie nie wynika z jego wyłącznej winy. W przypadku towarów niestandardowych, produkowanych na indywidualne zamówienie, Kupujący może odstąpić od umowy, gdy zwłoka w jej realizacji przekroczy 30 dni roboczych.
Informacje o gwarancji
- FPH,,PROGMET” udziela na zakupiony towar gwarancji jakości.
- Gwarancja obejmuje wady fabryczne produktu oraz usterki wynikłe z błędów konstrukcyjnych, złego wykonania lub wad użytych materiałów.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, uszkodzeń powstałych w wyniku użytkowania produktów w sposób sprzeczny z ich przeznaczeniem, wymogami i zaleceniami zawartymi w instrukcji użytkowania. Uszkodzeń wywołanych wadliwą konstrukcją budynku, w którym są użytkowane oraz wynikających z naturalnego zużycia.
- Gwarancja nie obejmuje produktów wymontowanych z miejsca pierwotnego montażu i powtórnie zamontowanych w innym miejscu, chyba że demontaż i montaż zostanie dokonany przez Sprzedawcę (dotyczy regałów jezdnych) lub zgodnie z instrukcją Sprzedawcy (dotyczy pozostałych produktów)
Składanie i załatwianie reklamacji
- W celu zgłoszenia reklamacji należy przesłać pisemną informację o ujawnionej wadzie (usterce) na adres lub numer faksowy FPH,,PROGMET”
- Gwarant zastrzega sobie prawo do oceny zasadności zgłoszonej reklamacji i swobodnego wyboru sposobu naprawy.
- Wady (usterki) towaru ujawnione w okresie gwarancyjnym i uznane za zasadne, będą usuwane bezpłatnie.
- Serwis gwarancyjny FPH,,PROGMET” dokona naprawy w możliwie najkrótszym czasie, najdalej zaś w terminie 15 dni roboczych, licząc od daty zgłoszenia wady (usterki) i udostępnienia produktu do naprawy.
Warunki płatności
- Faktury wystawione przez Sprzedawcę są płatne w terminie wskazanym na fakturze.
- Za datę zapłaty przyjmuje się dzień wpływu należnej kwoty na konto Sprzedawcy.
- W przypadku opóźnienia zapłaty, Sprzedawca ma prawo naliczyć ustawowe odsetki za zwłokę, poczynając od dnia w którym upłynął termin płatności.
- Jeżeli zwłoka w płatności się przedłuża, Sprzedawca zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji kolejnych zamówień.
- W przypadku przekraczającej 15 dni roboczych zwłoki w odbiorze zamówionego towaru niestandardowego, wyprodukowanego na indywidualne zamówienie, (z zastrzeżeniem, że nie jest ona zawiniona przez Sprzedawcę) Sprzedawca zastrzega sobie prawo wystawienia faktury i żądania zapłaty, tak jakby wydanie towaru odbyło się zgodnie z zamówieniem.
- Jeżeli zwłoka w odbiorze zamówionego towaru przekroczy 30 dni roboczych, Sprzedawca będzie magazynował towar na koszt i ryzyko Kupującego.
Zakres odpowiedzialności
- Odpowiedzialność Sprzedawcy związana z przyjęciem zamówienia i jego realizacją ogranicza się tylko do wysokości wartości zamówienia, nie obejmuj szkód dotyczących spodziewanych korzyści, czy utraconego zysku.
- Sprzedawca nie odpowiada za przydatność dostarczonego zgodnie z zamówieniem towaru do pożądanego przez Kupującego celu.
Zastrzeżenie prawa własności
- Sprzedawca zastrzega, że prawo własności sprzedanego towaru przejdzie na Kupującego dopiero w chwili zapłaty na rzecz Sprzedawcy pełnej wartości towaru.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odebrania niezapłaconego towaru, będącego w posiadaniu Kupującego lub osoby trzeciej, której towar zosta przekazany. Kupujący ma obowiązek umożliwić Sprzedawcy dostęp do tego towaru i jego odbiór.
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca nie dopuszcza cesji praw wynikających z zawartej umowy lub złożonego zamówienia, na rzecz osób trzecich bez jego pisemnej zgody.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami sprzedaży mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Ewentualne spory rozstrzygane będą przez Sąd Powszechny właściwy miejscowo Sprzedającemu.